Kiedy należy udać się do trychologa?

Trychologa warto odwiedzić, gdy zaobserwujemy zmiany na skórze głowy (np. suche płatki łupieżu, zbierającą się oleistą substancję za paznokciami po wcześniejszym podrapaniu się po głowie, zaczerwienienie, skupiska krostek). Również wtedy, kiedy pojawia się problem ze swędzącą skórą głowy bądź uczuciem jej nadmiernego ściągnięcia. Również w sytuacji, gdy zaobserwujemy zmiany w ilości wypadających włosów, ale uwaga: wypadanie włosów jest etapem procesu wymiany fizjologicznej włosów.

Jakie są najczęstsze przyczyny wypadania włosów u kobiet?

Jest wiele przyczyn, które mogą wpływać na osłabienie włosów i ich wypadanie u kobiet. Najczęściej przyczyną są:

• problemy hormonalne,
  • stres,
  • błędy żywieniowe,
  • predyspozycje genetyczne.

W przypadku kobiet, zaburzone funkcjonowanie hormonów może wyraźnie odbić się na wyglądzie włosów. Dotyczy to gospodarki hormonalej, w której istotną rolę odgrywają takie narządy jak tarczyca, przysadka mózgowa, kora nadnerczy. Dlatego też kobiety powinny zwracać uwagę na żeńskie hormony (np. estradiol), męskie hormony (np. testosteron) i jeśli zauważają u siebie jakieś niepokojące objawy, zgłaszać się do lekarza. Zaburzenia hormonalne są również przyczyną łysienia androgenowego, genetycznego.

Problemy ze stresem i niewłaściwym odżywianiem, mogą spowodować nie tylko wypadanie włosów, ale ich kruszenie się, łamliwość. Hormony stresu obkurczają mięśnie przywłośne oraz naczyń krwionośnych. Włosy zaczynają słabnąć i wypadać z niedożywionego i niedotlenionego mieszka. Bardzo często również pojawiają się przyczyny genetyczne – osłabione, cienkie włosy, bardzo delikatne odziedziczone po ojcu, matce, dziadkach .

Wykonujemy zabiegi z mikro nakłuciami dającymi większe rezultaty.

Badamy głowę mikrokamerą skóry głowy.